خرید، فروش و اجاره ملک، آپارتمان با اقساط بانکی در استانبول، آنتالیا، آلانیا

خرید، فروش و اجاره ملک، آپارتمان با اقساط بانکی در استانبول، آنتالیا، آلانیا و ترکیه، مهندسین مشاور طرح های عمرانی، بازرگانی و مالی در ایران – ترکیه

  • ۰
  • ۰

در دانشگاه های ترکیه یا مراکز آموزش زبان وابسته به این دانشگاه ها، به دانشجویان خارجی آموزش داده می شود، پس از ورود به ترکیه حداکثر در عرض یک ماه باید مجوز اقامت درخواست کنند. مقررات 38 و 41 قانون شماره 6458 در مورد حقوق خارجیان و حفاظت بین المللی و مقررات 35 تا 39 مقرره در مورد کاربرد قانون خارجیان و حفاظت بین المللی، مجوز اقامت برای دانشجویان را تنظیم می کند. با توجه به این:

  • در یک موسسه آموزش عالی در ترکیه برای تحصیل در مقاطع، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا برای دانشجویان خارجی مجوز اقامت دانشجویی صادر می شود.
  • افراد خارجی که قصد دریافت تحصیلات ابتدایی و متوسطه را دارند و مراقبت و هزینه های آن ها توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی پرداخت می شود در طول تحصیل با اجازه والدین یا نمایندگان قانونی مجوز اقامت تحصیلی به آنها داده می شود و این مجوز را می توانند تمدید کنند.
  • مجوز اقامت دانشجویی، برای والدین دانش آموز و سایر بستگان در خصوص دریافت مجوز اقامت هیچ حقی ارائه نمی دهد.
  • اگر مدت تحصیل کمتر از یک سال باشد، مدت اقامت مجاز دانشجویان نمی تواند بیش از مدت تحصیل باشد.

 

چگونگی اخذ مجوز اقامت دانشجویی

 

گرفتن اقامت ترکیه از طریق ویزای دانشجویی

 

برای کسب مجوز اقامت دانشجویی، دانشجویان پذیرفته شده در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد باید همراه با نامه ی پذیرش تحصیلی از سفارت ترکیه در کشور خود ویزای تحصیلی دریافت کنند. این ویزا به مدت 1 ماه داده می شود و دانشجو بعد از آمدن به ترکیه باید در  طول این 1 ماه در دانشگاه ثبت نام کند. دانشجوهایی که با هدف تحصیل به ترکیه می روند، باید در طول یک ماه پس از ورود به ترکیه، به دفتر فرمانداری استانی که در آن واقع شده اند، درخواست مجوز اقامت کنند.

پس از ثبت نام دانشجویان در دانشگاه، باید اسناد لازم را همراه با گواهی تحصیلی تهیه کرده و به دفتر فرمانداری استان محل تحصیل ارسال کنند و  و مجوز اقامت معتبر برای یک سال را دریافت کنند. نتیجه درخواست مجوز اقامت حداکثر ظرف 90 روز ارائه می شود. در صورت  گم شدن اسناد، به دانشجویان اطلاع داده می شود و از آنها خواسته می شود تا حداکثر ظرف 15 روز آن را تکمیل کنند. مجوز های اقامت توسط اداره کل مدیریت مهاجرت به متقاضیان با پست ارسال می شود.

دانشجویانی که دوره اقامت آنها منقضی شده است باید مجوز اقامت خود را حداکثر ظرف 15 روز تمدید کنند. در طول این دوره، رویه های قانونی برای دانشجویانی که مجوز اقامت خود را تمدید نمی کنند اعمال می شود.

دانشگاه ها به طور مرتب لیستی از دانشجویان فارغ التحصیلی، دانشجویان اخراجی و دانشجویانی که به طور اختیاری انصراف می دهند را به طور منظم به اداره پلیس گزارش می دهند. در نتیجه این اعلان ها، مجوز اقامت دانشجویان مربوطه لغو می شود. بنابراین این دانشجویان حداکثر طرف مدت 15 روز باید ترکیه را ترک کنند یا برای دریافت مجوز دیگری اقدام کنند. در غیر این صورت، آنها در معرض اقدام قانونی قرار می گیرند.

دانشجویانی که مجوز اقامت کمتر از 1 سال دارند، می توانند ثبت نام خود را با ویزای توریستی هنگام ورود به ترکیه تجدید کنند. با این حال، دانشجویانی که مجوز اقامت آنها از 1 سال گذشته، مجددا باید ویزای دانشجویی دریافت کنند. دانشجویانی که مجوز اقامت آنها ابطال می شود نمی توانند به ترکیه وارد شوند.

اطلاعات دانشجویانی که مهلت ثبت نام آن ها به هر دلیلی گذشته و ثبت نام نکرده اند، توسط دانشگاه ها به مقامات امنیتی داده می شود و حق دریافت مجوز اقامت را از دست می دهند. پس از درخواست دانشجویان و تحویل مدارک تحصیلی برای مجوز اقامت، درخواست مجوز اقامت اعطا می شود.

تمدید مجوز اقامت می تواند 60 روز قبل از پایان مجوز اقامت انجام شود. در هر صورت، قبل از پایان مجوز اقامت، باید کارهای تمدید انجام شود.

 

 مجوز اقامت دانشجویی برای چه افرادی قابل دریافت است:

  • اتباع خارجی که تحصیلات ابتدایی و متوسطه بدون مجوز اقامت خانوادگی دارند
  • افرادی که در دوره ابتدایی و متوسطه تحصیل می کنند با مجوز اقامت خانوادگی می توانند بدون نیاز به مجوز اقامت تا 18 سالگی تحصیل کنند. با این حال، دانش آموزانی که سن 18 سالگی را کامل کرده اند و همچنان تحصیلات خود را در سطح متوسطه ادامه می دهند، لازم است که مجوز اقامت دریافت کنند.
  • برای دانشجویان پذیرفته شده در یک موسسه آموزش عالی در ترکیه در مقطع کاردانی ، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، پزشکی تخصصی، دندان پزشکی ویزای اقامت دانشجویی اعطا می شود.

مجوز اقامت دانشجویی، دانشجویان را تنها در پرونده درخواست مجوز اقامت خانوادگی به همسر و فرزندان حمایت می کند. هیچ مجوز دیگری برای دریافت اجازه اقامت به سایر بستگان وجود ندارد.

 

مجوز اقامت دانشجویی را برای چند سال می توان تنظیم کرد؟

اگر مدت تحصیل دانشجو کمتر از1 سال باشد، مدت اقامت مجاز دانشجویان نمی تواند بیش از مدت تحصیل باشد.

دانشجویانی که از طریق نهادهای دولتی و سازمان برای تحصیل به ترکیه می آیند، مجوز اقامت برای طول مدت تحصیل اعطا شود.

برای مقالات بیشتر در مورد مهاجرت ترکیه به سایت نورا مراجعه کنید.

منبع: اقامت ترکیه

  • ۹۸/۰۱/۱۷
  • farbod fahimi

اقامت ترکیه

ترکیه

ویزا

نظرات (۱)

سایت باحال
www.musicgelyan.com

کانال باحال تلگرام
https://t.me/pack20400/1
با تشکر     

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی